06:37 | يكشنبه 30 ارديبهشت 1403
Research Analysis Debriefing Day

برچسب:

پلیس فتا

۷ کلاهبردار "سجام" دستگیر شدند / سرقت از اطلاعات ۳۰ هزار حساب
نماد برتر- رئیس پلیس فتا ناجا از دستگیری باند ۷ عضو کلاهبرداری تحت عنوان سامانه سجام از بانک اطلاعاتی ۳۰ هزار حساب با بیش از ۱۰ میلیارد تومان خبر داد.
پدیده نوظهور رمزارزها و مصائب آن برای جامعه
نماد برتر- عضو هیات مدیره انجمن بلاکچین مشهد گفت: ساخت ارز رمزنگاری ‌شده و دیجیتال کمتر از یک ساعت زمان می‌برد، بنابراین افراد سودجو با استفاده از این موضوع اشخاصی که قصد یک‌شبه پولدار شدن دارند را طعمه خود قرار می‌دهند.
کلاهبرداری از کاربران با هک شبکه‌های اجتماعی
نماد برتر- در حالی که این روزها دسترسی غیرمجاز به گوشی و شبکه‌های اجتماعی کاربران به واسطه مهندسی اجتماعی افزایش یافته، کاربران با رعایت نکات امنیتی ساده می‌توانند از این روش کلاهبرداری‌ها پیشگیری کنند.
قبل از اینکه گرفتار فیشینگ شویم، چه کار کنیم؟
نماد برتر- برای جلوگیری از حملات فیشینگ، قبل از کلیک روی سایت، درخصوص صحت وجود آدرس سایت اطمینان حاصل کنید و مراقب شیوه نگارش نام سایت مورد نظر باشید
تکذیب شایعه مرگ دانش آموزی به علت کرونا در مدرسه ای در تهران
نماد برتر- در پی انتشار ویدئویی در فضای مجازی مبنی بر فوت دانش آموزی در مدرسه بخاطر کرونا، سخنگوی آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تکذیب این ادعا، از پیگیری این موضوع توسط پلیس فتا برای شناسایی عاملان انتشار این ویدئو خبر داد.
‍ شناسایی عاملان هتک حیثیت برخی نامزدهای انتخابات صنفی در اراک
نماد برتر- رئیس پلیس فتا استان مرکزی از شناسایی عاملان هتک حیثیت و نشر اکاذیب علیه برخی نامزدهای انتخابات اخیر اتاق اصناف استان خبر داد و گفت: متهمان این پرونده با تشکیل پرونده به مرجع قضائی معرفی شدند.
سایت های جعلی سجام و هشدار شرکت سپرده گذاری مرکزی
نماد برتر- شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه به سهامداران بازار سرمایه هشدار داد مراقب سایت های جعلی به نام این شرکت باشند.
فیشینگ اطلاعات با تله لوازم‌التحریر ارزان!
نماد برتر- با باز شدن مدارس، کلاهبرداران با موضوع فروش لوازم‌التحریر ارزان‌قیمت، اقدام به ارسال لینک‌های جعلی و هدایت کاربران به درگاه‌های فیشینگ بانکی برای سرقت اطلاعات بانکی شهروندان و خالی کردن حساب آن‌ها می‌کنند.
آمادگی پلیس برای همکاری با آموزش و پرورش در زمینه فعالیت دانش آموزان درفضای مجازی
نماد برتر- جانشین فرمانده ناجا از آمادگی نیروی انتظامی برای هرگونه همکاری با آموزش و پرورش و مردم در زمینه فعالیت دانش آموزان در فضای مجازی خبرداد.
کپی کارت بانکی برای خرید از طلافروشی و صرافی
نماد برتر- رییس پلیس فتای تهران بزرگ از دستگیری فردی که با کپی کارت بانکی ۱۱ تن از شهروندان اقدام به برداشت غیرمجاز چهار میلیارد ریالی از حساب آنان کرده بود، خبر داد.
چطور می‌توان فروشگاه‌ اینترنتی معتبر را تشخیص داد؟
نماد برتر- مهم‌ترین عنصر در ارزیابی اعتبار هر فروشگاه اینترنتی، داشتن نماد اعتماد الکترونیک است و البته خریداران نیز باید با جست‌وجو در فهرست وب‌سایت‌های مورد تایید، از صحت «نماد اعتماد الکترونیکی» به نمایش درآمده در وب‌سایت‌ها اطمینان حاصل کنند.
مشاغل جهانی در معرض خطر حمله بات‌ها
نماد برتر- تعداد زیادی از مشاغل در معرض حمله بات‌ها قرار دارند. با وجود آگاهی از این مشکل، اطمینان بیش از حد آنها به تحت کنترل بودن مسائل امنیتی، منجر می شود که مورد حمله قرار گیرند.
دام برای تازه‌واردهای بورس با سجام‌ تقلبی
نماد برتر- رییس مرکز تشخیص ‌و پیشگیری از جرایم سایبری پلیس فتای ناجا نسبت به کلاهبرداری از کاربران فضای مجازی با راه‌اندازی سایت تقلبی سجام هشدار داد.
پلیس فتا مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارها
نماد برتر- معاون فنی پلیس فتای ناجا گفت: پلیس فتا ناجا علاوه بر ضابطیت عام و شأن تخصصی خود در رسیدگی به جرایم سایبری، بر اساس سند نظام ملی پیشگیری و مقابله با حوادث سایبری مرجع هماهنگ کننده امنیت سایبری کسب و کارهاست.
اطلاعاتتان در معرض خطر است!
نماد برتر- کاربران فضای‌مجازی باید از کلیک کردن روی لینک‌های مشکوک و دانلود نرم‌افزار از منابع نامعتبر اجتناب و از نرم‌افزارهای امنیتی برای حفاظت مداوم سیستم‌های خود استفاده کنند.